donderdag 7 april 2011

donderdag 7 april 2011










Je zal het niet geloven: op de brief met benodigdheden zal ik volgend jaar ook zonnecrème en zonnebril moeten noteren… 't Werd weer een zonnige, barstensvolle dag! (meester Herwig)

Hei, Leonie hier. Ik zal je wat vertellen over gisterenavond (woensdag). Het was swingpaleis en het was super leuk. De juffen waren verkleed als presentatrices. Dat was grappig maar ook mooi, Ik zat in de groep meisjes 2. Nu zal ik jullie de 3 rondes uitleggen. Ronde 1: die was buiten en dat was het antwoordenspel. Je moest naar een goal lopen: per groep 1 persoon en dan tussen de juffen gaan staan. Wie er het eerst was mocht antwoorden. Ronde 2: de stop de band ronde. De juffen legden liedjes op en plots stopten ze dat liedje. Dan moest heel de groep juist meezingen. Dan legde ze het liedje weer aan en keken ze of je juist zat of niet. Ronde 3: de neurie ronde. Je kreeg een lied ingefluisterd en dan moest je dat voor je groep neuriën. We hadden veel juist en eindigden op de eerste plaats met 10 punten! Daag! (Leonie Callewaert- 5a)


Woensdagavond was het lekker eten: het waren broodjes! Mmm! Als we klaar waren met eten speelden we swingpaleis, dat is een spel waar je allerlei opdrachten moet doen. Het spel liep ten einde en we luisterden naar een sprookje. Dan gingen we slapen. We stonden op, ontbeten en stonden oog in oog met alweer een superleuke dag! (Julie Defoor- 5b)

Deze voormiddag mochten we kiezen tussen pony rijden en zeilen. Ik koos natuurlijk voor pony rijden. We hebben eerst de pony's gekuist en mooi gemaakt met vlechtjes. De onze (van Mathisse en ik) heette Nemo. We hebben er veel vlechtjes in gemaakt en ook op zijn voorhoofd: waar er haar is hebben we een hoorn gemaakt, hij was dus een eenhoorn geworden. We hebben tussen de dijken gereden: gezellig in het zonnetje. Als we terug kwamen op de piste, was het aan mij om te rijden. Ook juf Kamie mocht rijden op Nemo. Dan heb ik met haar (ik naast het paard en zij er op) een toertje gestapt en daarna gedraafd. Het was wel niet gemakkelijk om daar naast te lopen maar het was fijn. Super veel kusjes aan mama en papa. Xxx (Charlotte De Vroe- 5a)

Hallo, ik ben Branko. We zijn vanmorgen naar een melkveebedrijf geweest en we hebben melk gedronken. Ik vond de melk niet echt zo lekker. In het gaan was mijn band los en toen moest Alexander bij meester en ik op zijn fiets. Die vond ik klein! (Branko Desmet- 5b)

Hallo, we hadden het deze middag super tof. Eerst hadden we Charlotte haar laarzen afgenomen. We hebben ook gevoetbald. Ik heb Yahtzee gespeeld. We hebben ook nog gezongen. Ik slaap bij Sam, Babette en Roza. Het is super leuk op de kamer en ik hoop dat we goede vriendinnen blijven! Daag! (Gaëlle Vancauwenberghe- 5b)

Hallo, ik ben Charaf. Ik vertel jullie over onze vrije tijd. De meeste jongens waren gaan voetballen. De meeste meisjes houden zich bezig met "meisjeszaken". De vorige keer deed meester Herwig mee met het voetballen. En nu deed meester Johan mee. En als je de doelen bekeek: ja man! Ze waren super groot! Nu moet ik gaan pony rijden! Daag! (Charaf- 5a)

Hallo, ik ben vandaag gaan zeilen. Maar ik heb al gezeild en vandaag mochten we kiezen. Ik kom net terug van het zeilen en het was superleuk. We mochten met een spriet rapper gaan varen. Dat was wel een beetje moeilijk. Younes, Lisa, Margot en Julie hebben zich erna eens goed in het water laten ploffen (en Neena ook) maar ik heb mij niet zo nat gemaakt. Het was supercool en tof! We hebben (de meisjes) onder de douche hard gezongen. Dat was zeer leuk. Maar het leukste was natuurlijk het zeilen. Daag! (Gloria Vanthuyne- 5a)

Hallo, ik ben Sam. Joepie, we gaan paardrijden. Paardrijden is echt cool. Dinsdag heb ik ook paard gereden. En vrijdag is het keuzedag. Daarom ga ik nog een keer. Babette is bang en daarom help ik haar. Ze gaat het toch doen. Ik ben ook wel blij dat ik naar huis ga want ik mis iedereen… Daag! (Sam Burggraeve- 5a)

Wij hebben gekajakt, het was super leuk. Er zijn er een paar omgekanteld maar ik niet. Het was wel zwaar om de peddel in het water te doen en dan door te kajakken maar het is toch gelukt, gelukkig maar. Op het einde heb ik in het water gesprongen: het was niet koud maar ook niet warm. Maar toen moesten we dat pak afdoen: dat kleefde! Dat was mijn namiddag. (Camille Mareel- 5b)