woensdag 6 april 2011

woensdag 6 april 2011

April toont opnieuw zijn grillen: gisteren herfst, vandaag een zonnige, zuiderse, zachte zomerdag. En of we hebben genoten! (meester Herwig)


Dag beste ouders. We zijn vandaag woensdag. Gisteravond hebben we een avondactiviteit gedaan. Het spel heette: binnen de minuut. We moesten opdrachten doen in één minuut. Er waren drie groepen. Groep 3, waar ik bij zat, is gewonnen. Daarna moesten we iets doen om kalm te zijn. We moesten een wens op een blaadje schrijven met onze naam er op. (Damon Verbrugghe- 5a)

Dag, ik ben Vic. We hebben vandaag gekajakt. We moesten eerst een surfpak aandoen en dan een zwemvest. Dan moesten de kajakken in het water. Dan begonnen we te kajakken naar de andere kant. Vieruurtje in de kajak: lekker! Dan terug en in het water springen: tof! (Vic Van Elewijck- 5a)

Gisteravond hebben we “binnen de minuut” gespeeld. Aan de ene kant is dat leuk, aan de andere kant minder leuk. Ik ga beginnen met leuk omdat ik eerst mocht spelen en de activiteit was met de schoen op een poef gooien. Het minder leuke is dat je na een spelletje niet meer mag spelen maar ja, je moet de anderen ook de kans geven te laten spelen. Lars ging weg van ons en ging naar de derde groep. Nu vond ik het genoeg en dus was de derde groep gewonnen. Daarna hebben we kaartjes gemaakt met wensen voor andere kinderen en weet je wat ik heb gekregen? “Met die mooie glimlach en met die grappige woorden komt er vast wel iets leuks voor de dag!” (Alexander Termote- 5b)

Hallo ik ben Laila en ik vertel jullie wat we allemaal hebben gedaan. Vandaag werden we om 7:00 wakker. We ontbeten om kwart voor acht. Het eten was lekker: een boterham met confituur. Een beetje later hebben we pony gereden. Ik zat op Nemo, dat was een wild paard. Na het paardrijden heeft meester Herwig gevoetbald (en 4 goals gescoord!!!) . Daarna zijn we 12 km gaan fietsen. (Laila Beernaert- 5b)

Hallo, ik ben Artuur Herman. Ik zal jullie informatie geven over het zeilen. Dat was leuk ook al was één vijfde aan het wenen. We hebben geleerd hoe we moeten sturen en het bootje maken. De meesten hebben een paal tegen hun hoofd gehad. Branko Desmet is omgekanteld (maar zeilt heel goed zei meester Wouter). Ik zelf zat 2/3 van de les vast in het riet. Dat was het zo een beetje. Nog veel plezier! (Artuur Herman- 5b)

Beste ouders, we zijn vandaag naar een melkveebedrijf geweest. We gingen er met de fiets naar toe. Eerst hebben we gehoord wat de koe eet. En we mochten de soorten eens vasthouden. Dan gingen we naar de koeien zelf. Die konden enorm hun behoeftes doen. De boerin legde sommige dingen uit. Dan gingen we naar de plaats waar ze worden gemolken. Ze moeten twee keer per dag 45 koeien melken. Daarna gingen we naar de plaats waar de melk afkoelt. Dan kregen we lekkere verse melk van de boerin. We kregen een zak van de boerin (een hele mooie). Daarna gingen we terug naar de Boerekreek. (Simon Boonants- 5a)

Ik zal je iets uitleggen over het museum. Eerst moesten we superlang fietsen. We hebben naar een film gekeken. We mochten ook cola en Fanta drinken en we mochten snoep eten. Er was ook een skelet dat Brammetje heet. Hoe we het weten, vertelt uw zoon of dochter wel. (Kobe Callebert- 5b)

Hallo, ik ga over kajakken tips geven. Het is heel leuk maar ik vond paardrijden leuker. Want als je valt moet je helemaal naar de overkant zwemmen en je moet je boot meetrekken. En je moet de hele tijd roeren en je wordt snel moe. Het water is heel koud en als je er in valt moet je doorzwemmen. En dat wast. Daag! (Rizvan Israilov- 5a)

Hallo, ik ben Axelle en ben bang van paarden. We hebben moeten ons paard mooi maken, we hebben de benen en het haarmoeten kammen enzovoort. Ik was bang. En Marie- Julie heeft me goed geholpen. Toen moest ik op dat paard! En ik op dat paard. Ik wou niet! Het moest… dus ik op dat paard. Help help! Het ging, ik was blij  En ik ga het nog doen. Ik ben niet meer bang. Joepi!!! (Axelle Demeyere- 5b)