woensdag 28 maart 2018

PLK 2018 woensdag dagverslag


We zijn wakker geworden met luide muziek om 7 u. 30. Er was één iemand na de luide muziek nog altijd aan het slapen. Daarna moesten we gaan eten. Het ontbijt was heel uitgebreid en lekker. Na het ontbijt moesten we een zoektocht doen met een gps. Maar dat duurde niet zo lang. Dus mochten we met pijl (op de voorkant stonden er sponsjes) en boog schieten. Dat was super leuk! Het was dan stilaan tijd om te eten. Het waren boomstammetjes met broccoli in witte saus en gebakken patatjes. Dat was de voormiddag. (Manon)

's Morgens ben ik gaan eten en dat eten was brood met beleg. Daarna heb ik gemountainbiket. Dan was het middageten: loempia met broccoli en aardappelen en vlees. Na het middageten ben ik naar de fruitboerderij geweest en heb ik gedoucht. Na het douchen ben ik gaan eten en dan gaan slapen. Zzzz (Sohayb)

's Morgens ben ik gaan eten en dat eten was brood. Daarna heb ik adventure games gespeeld den dan was het middageten. Het middageten was loempia met broccoli en aardappelen en vlees. Na het middageten ben ik naar de vlasfabriek geweest en dan heb ik gedoucht. Na het douchen ben ik gaan eten en dan gaan slapen na "de mol". Zzzz (Adhémar)

's Morgens hebben verschillende groepen iets gedaan. We zijn eerst naar een boerderij geweest en 5 a is naar een vlasbedrijf geweest. 5b heeft paard gereden en is gaan mountainbiken. Ik had een stout paard, Sohayb had slecht weer maar het was tof. Dan was er quiz! (Leon)

Vandaag zijn we in de ochtend een fruitbedrijfje gaan bezoeken. Het was super leuk. We kregen super lekker appelsap en een lekker koekje. Daarna zijn we terug gegaan naar de Boerekreek en dan kregen we lekker eten. En dan gingen we paard rijden en ik reed op een groot paard. Dan moest ik nog op een groter paard en mocht ik op heel de hoefslag galopperen. Dat was super leuk! (Madeleine)

Na het lekkere middageten hebben we paard gereden. Ik mocht op het grootste paard: “Touch”. Hij was een super lief paardje. Ik was wel vuil, dus nam ik een lekkere warme douche.  (Pauline)

We aten middagmaal en we moesten afruimen. Daarna kregen we ons vieruurtje. De helft van de klas ging paard rijden en de andere helft mountainbiken. Ik ging mountainbiken. Na een tijdje was iedereen nat en vuil. Ik ging als eerste douchen en daarna kwamen ze de kamers  controleren. (Maxine)

Hallo, ik heb vanmiddag heerlijk gegeten. Ik moest dan nog afruimen maar om 14 uur moest ik al vertrekken. O neen, ik had nog maar vijf minuten. Snel omkleden en op naar de activiteit. We zijn naar het vlasbedrijf geweest. Met de fiets natuurlijk en in de gietende regen maar dat maakte niets uit! Er waren in dat vlasbedrijf veel machines, cool! We mochten er op en we deden nog veel meer! Oh, wacht, ik ben nog niet klaar: het was super! Dank u juffen en meesters! (Maura)

We gingen met de fiets naar het vlasbedrijf. Toen we aankwamen gingen we in de garage van het vlasbedrijf. Eerst gaf de meneer uitleg over het vlas. Daarna mochten we een paar strookjes vlas en we moesten daar aan draaien denk ik. Toen dat klaar was gingen we in de schuur met de rollen vlas en kregen we een beetje uitleg. Ongeveer in het midden van de uitleg fietste de helft van de 5b klas voorbij en zij zwaaiden naar ons en wij zwaaiden terug. Eventjes later gingen we naar de andere schuur met de wagens en we mochten daarin. Ik volgde Maura. Toen dat was gedaan gingen we in het bedrijf. We gingen dan naar buiten en fietsten terug. (Stephanie)
x